Tuesday, April 10, 2012

| ඒ ම‍ගේ මලයි 2 | යෞවන සමින්ද්‍ර රත්නායක |





පහුවෙනිදා කුණ්ඩසාලෙ සරිගමයලගෙ ගෙදරදි කොල්ලො කට්ටිය ඔක්කොම වගේ එකතු වුණා.. විශේෂ හේතුවක් තිබ්බෙ නැති උනත් බින්දුගෙ ප්‍රශ්නෙ ගැන කතා කරන්න හුගාක් දේ ඉතුරු වෙලා තිබ්බා..

"ඒ කියන්නෙ ලොකු පුතේ අන්තිමට එහෙනම් යකා මාක් කෙල්ල උඹත්තෙක්ක සාම ගිවිසුම් ගැහුවා..?"


රන්ඩු කරගත්තු කෙල්ල අපේ ගෙදර ආපු එකයි, ඊයෙ ඉස්පිරිතාලෙදි සිද්ධ වෙච්ච සිද්ධියයි කොල්ලොන්ට කිව්වට පස්සෙ චාමික කට ඇරියා..

"ඒකනේ චාමික මට හිතාගන්න බැරි.. මේකි හිටපු ගමන් වෙනස් උනේ මොකද කියලා.."

"අනිවා මොකක් හරි ලොකු හේතුවක් තියෙනවා බන්ටි.. සමහර විට ඒකි උඹව අන්දලා සිරා ගේමක් දෙන්නවත් සෙට් වෙලාද දන්නෑ.. "

"චාමික කියන කතාව සීයට පන්සීයක් හරි බන්ටි.. මේක මොකාක් හරි උගුලක්.."

මෙච්චර වෙලා හැමදේම අහගෙන හිටපු සුරේන් කිව්වා..

"හැබැයි බන්ටි අයියා මෙහෙම දේකුත් තියෙනවා.. හුගාක් වෙලාවට මට නම් හිතෙන්නෙ ඒකිට බන්ටි අයියා ගැන හිතක් පහලවෙලා කියලා.."

හැම දෙයක් ගැනම හුගාක් දුරට කල්පනා කරන රවීන් අමුතුම කතාවක් කිව්වා..

"උඹට පිස්සුද රවීන්.. මායි ඒකයි නයයි, මුගටියයි වගේ.. දැක්ක දැක්ක තැන කොටා ගන්නවා.. අනික ඒකිගෙ මූණෙ තිබ්බෙ ආදරේක සලකුණු නෙමෙයි.."

"උඹ හරි බන්ටි.. ඕක ආදරේ පිළිබද ගැටලුවක් නෙමෙයි.. ඒකි උඹට ගේමක් දෙන්නයි ඔය සෙට් වෙන්නේ.. මොකද වෙන අජූත පොරවල් වගේ උඹ කටට බයවෙන්නෑ කියලා ඒකි දැන් දන්නවා.. ඒකයි ධාර්මිකව සටනට ඇවිල්ලා තියෙන්නේ.."

"නෑ චාමික අයියා.. මට හිතෙන්නෙම ඒකිට අපේ බන්ටි අයියා ගැන හිතක් පහල වෙලා කියලා.."

"උඹට පිස්සුද රවීන්.. ඔය මනස්ගාත අතෑරල දාලා, වෙලා තියෙන දේ ගැන හරියට කල්පනා කරපල්ලා.."

"හරි.. උඹ ඒ ගැන මොනවද හිතන්නෙ අමිල..?"

"මෙහෙමයි.. කලින් දවසක ඒකි අපේ බන්ටිත් එක්ක හොදටම ඇරගත්තනේ ජෝයි බෝට් යාඩ් එක ළගදි.. ඊට පස්සෙනෙ ඔය සුහද හමුව ඉස්පිරිතාලෙදි සිදුවුණේ.. ඒකිට වෙනස් වෙනවා නම් වෙනස් වෙන්න තියෙන්නෙ ඔය කාලෙ ඇතුළතදි තමයි.. ඒ කියන්නෙ මොකක් හරි සිද්ධියක් සිද්ධ වෙලා තියෙන්න ඕන.."

"මට තේරෙන්නෑ අමිල.."

මං ඇත්තම කිව්වා.. කොල්ලො හැම එකාම විවිධ දේ කිව්වත්, මං අමිලගෙ කතාව හොදින් අහගෙන හිටියා.. ඌ සාමාන්‍යයෙන් වැරදි දෙයක් කියන්නෙ කලාතුරකින්.. 

"මට හිතෙන විදියට සිද්ධ වෙලා තියෙන දේ මොකක් උනත් ඒක සිද්ධ වුණේ ඒකි ඉස්පිරිතාලෙට ආවට පස්සේ.."

"උඹ කොහොමද බං එහෙම කියන්නේ..? බලපං ලොකු පුතේ මූ ඇද උඩින් බලන් හිටියා වගේ කියන හැටි.." 

"මං මේ කතාව කියන්නෙ ඒකි සද්භාවයෙන්ම ඇටකිච්චට ගහන්න කියලා අපේ බන්ටිට කිව්වා කියන පදනමේ ඉදගෙන.."

"පදනමම වැරදිනේ අමිල.. ඒකි අමු මොත්තයක් ඔය ගෙනියන්නේ.. උංට අඩන්නයි, හිනාවෙන්නයි දෙකම එක පාරට කරන්න පුළුවන්.."

"කෙල්ලො ගැන උඹ මොනවද දන්නෙ චාමික.. අවුරුදු බර ගානක දෙයක් උන්ට එක දවසෙන් එක මොහොතෙන් ඉවර කරලා දාන්න පුළුවන්.. තමන්ගෙ විශ්වාසෙ කැඩුවා කියලා කොයි මොහොතෙ හරි ඕනම කෙල්ලෙක් දැන ගත්තට පස්සෙ ඒ විශ්වාසෙ බිදපු එකාට බුදුසරණයි.. මොකද එතන ඉදලා ඒ කෙල්ල තමන්ට ද්‍රෝහි වෙච්ච එකාව නොමරා මරනවා.."

"මූ මොනවද බං මේ කියවන්නේ.. කරුණාකරල කතාවට අදාල දේ කියපං.. අපේ ඔලු අවුල් කරන්නෙ නැතුව.."

"අමිලට කතා කරන්න දීපන් සුරේන්.. බලන් ගියාම ඔලු අවුල් කරන්නෙ ඌ නෙමෙයි උඹනේ..  අමිල කතාව කිව්වට පස්සෙ ඕන්නම් උඹ කට ඇරපං.."

"මෙහෙමයි බන්ටි.. ඔය කෙල්ලෙ බොක්කෙන්ම ඇටකිච්චගෙ ආදරේට සපෝර්ට් කරනවනේ.. වැඩිය ඕන්නෑ.. ඌව බලන්න යන්න ඇත්තෙත් හිතේ ෆිට් එක හන්දා නේද..?" 

"ඔව්.. ඒකියි ඌයි නෑදෑයො.."

"කොහොම උනත් කෙල්ල ඊයෙ දවල් ඇටකිච්චව බලන්න ආවා.. ඒ ආවෙත් අර මුල ඉදලම හිතේ තිබ්බ ෆිට් එකෙන්.. නමුත් වැඩේ කියන්නෙ ඇටකිච්චව බලන්න වෝඩ් එකට ගියාම කෙල්ල පටාස් ගාලා වෙනස් වුණා.. ඩිංගක් හිතපල්ලා.. කෙල්ල මොනව හරි දැක්කා.. ඒ දැකපු දේ එක්ක කෙල්ල එළියට ආවෙ මල පැනලා.. ඒ එනකොට තමයි අපේ බන්ටිව හම්බ වුණේ.. බන්ටි තමන්ගෙ තරහකාරයා වුණත් ඒ වෙලාවෙ කෙල්ලට වෙන කරන්න දෙයක් තිබුණෙ නෑ.. ඇටකිච්චට නෙලන කොන්ත්‍රාත්තුව බන්ටිට බාර දෙනවා ඇරෙන්න.."

"උඹ හිතන්නෙ කෙල්ල මොනවා දකින්න ඇතිද..?"

හැම එකාගෙම හිතේ තිබ්බ ප්‍රශ්නෙ රවීන්, අමිලයගෙන් ඇහුවා..

"දෙකක් නෑ.. ඇටකිච්චගෙ අලුත් ලව් එක මේ කෙල්ල දකින්න ඇති.. අනිවා බන්ටි කියපුවත් ඒකිට පිහියෙන් ඇන්නා වගේ මතක් වෙන්නැති.. මට හිතෙන විදියට මේ කතන්දරේ ඕකයි බන්ටි.. වෙන ඕකෙ ගතයුතු දෙයක් නෑ.."

ඇත්තටම මට අමිල ගැන ලොකු ආඩම්බරයක් දැනුණා.. මෙච්චර සංකීර්ණ ප්‍රශ්නයක් මේකා පුදුම විදියට සරළ කරලා දැම්මනේ..

"එහෙනම් ඒකි ඇයි කිව්වෙ ඇටකිච්චට ගහපුවාම මට නිරෝෂිව හම්බ වෙනවා කියලා.."

"ඒකි නිරෝෂිගෙ නම පාවිච්චි කරේ නෑනේ බන්ටි.. සමහර විට අපි කවුරුවත් නොදන්න අවුලකුත් එතන තියෙන්න පුළුවන්.. කොටින්ම ඒකි අදහස් කෙරුවෙ ඇටිකිච්චගෙ අලුත් කෙල්ලවද දන්නෙත් නෑනෙ.."

"ඒ කිව්වේ..?"

"මෙහෙමනේ චාමික.. කතන්දරේ ඔය විදියට සිද්ධ වුණා නම් ඒකි ඉන්නවා ඇත්තෙ ඇටකිච්චත් එක්ක මාර තරහකින්නේ.. ඇයි ඉතිං ඇටකිච්චගෙ ආදරේට මැරීගෙන සප් එක දීලා තව කොල්ලො එක්ක මරාගන්න ගිහිල්ලා ඒත් වැඩක් උනේ නෑනේ.. ඒක හන්දා ඔය කෙල්ල අනිවා ඇටකිච්චගෙ අලුත් ලව් එක කඩනවා.. ඒ හිස්වෙන තැනට අපේ බන්ටිව ඇප්ලයි කරන්නයි ඒකි හදන්නේ.. කොහොමද සුරේන් ඒකිගෙ ගිෆ්ට් එක.."

අමිලගෙ කතාවෙ සීයට දෙසීයක් විතර ඇත්ත තිබුණා.. මං දිගින් දිගටම ඒ ගැන කල්පනා කරා..

"හැබැයි බන්ටි උඹට දැන් ඕන තැනක ඒකිව දැක්කාම කතා කරතැහැකි.. කිසි ප්‍රශ්නයක් නෑනේ.."

"ඇයි ප්‍රශ්නයක් නැත්තේ.. බන්ටිට දැන් අනිවාර්යෙන්ම ඇටකිච්චට ගහන්න වෙනවා.. එතකොටනේ ගිෆ්ට් එක හම්බ වෙන්නේ.."

"මේ.. පිස්සු නැතුව මොනවා හරි කියනවද..? දැන් ඉතිං මගේ කතාව බයිට් කරා හොදටම ඇති.."

"හොදටම ඇතිවෙන්නෙ කොහොමද බන්ටි.. හොද හරිය ඉස්සරහට නේ.."

"ඒ කිව්වේ..?"

"මෙහෙමයි ලොකු පුතේ.. අපිට ඕන හැම දෙයක්ම දැන් හරි අපූරුවට සිද්ධ වේගෙන යනවා.. ඇටකිච්චග් එක්ක අර රංඩු කෙක්ක, අවුල්වෙලා.. ඒ අස්සෙ ඇටකිච්චා තව කෙල්ලෙක් එක්ක යාලුවෙලා.."

"ඉතිං.."

"අපිට ඕන උනේ බින්දුගෙ ආදරේ පරිස්සම් කරගන්නනේ.. දැන් ඒක ඉබේම සිද්ධ වෙලානේ.."

"ඒවා මොනව උනත් නිරෝෂිට මොකක් හරි ෆිනිෂ්මන්ට් එකක් තියෙන්නත් ඕන.. නැත්තං එයා මුකුත් නොදන්න තොත්ත බබා වගේ බින්දු ඉස්සරහ හැසිරෙයි.. නැද්ද මං කියන්නේ..?"

"ඔව්.. ඔව්.. චාමිකගෙ කතාව හරි.."

කොල්ලොත් එක්ක ඉන්නකොට ප්‍රශ්න සීයක් ආවත් ප්‍රශ්නයක් නෑ.. උං ඒවට මොනවම හරි කියනවනේ.. අඩු ගානෙ හිත හරි සැහැල්ලු වෙනවා.. හැබැයි ඉතිං මොන දේ කිව්වත් මං මොරීන් අක්කගෙ බැල්කනි සම්ප්‍රාප්තිය ගැන වචනයක්වත් කොල්ලොන්ට කිව්වෙ නෑ.. ඇයි දෙයියනේ කටක් ඇරලා කියන්න පුළුවන් තරමෙ දෙයක්ද අප්පා.. අහන අහන එකා බඩ පැලෙනකල් හිනාවෙයි..

"බන්ටි අයියා.."

හැම දෙයක්ම නිහඩ වෙලා තියෙද්දි රවීන් මගේ ඉස්සරහට ආවා..

"පොඩි කතන්දරයක් කියන්නයි යන්නේ.. හැබැයි කේන්ති ගන්නෙ නෑ කියලා පොරොන්දු වෙන්නෝන.."

ඒ පාර මොකක්ද..? දිගින් දිගටම සිද්ධ වුණු අලකලංචි වල හැටියට මේ කියන්න යන්නෙත් ඒ වගේ එකක අතුරු ප්‍රතිඵලයක්ද..?

"ඉස්සෙල්ලා කතාව කියලා ඉදපං රවීන්.. ඊට පස්සෙ බැරියෑ අඩන්න හරි හිනාවෙන්න හරි.."

"ශිහාන් ගැන බන්ටි අයියට මොකද හිතෙන්නේ..?"

රවීන්ගෙ ප්‍රශ්නෙත් එක්ක කොල්ලො හැම එකාගෙම කටවල් වැහුණා.. මෙච්චර දවසක් ගෙවුණා.. ඇත්තටම හුග දවසකින් මට ශිහාන්ව හම්බ වුණේ නෑ..

"මුකුත් හිතෙන්නෑ.. හැබැයි කාලෙකින් මං ඌව දැක්කෙ නෑ.. ඇයි ඌට මොකක් හරි අවුලක්ද..?"

සිරාවටම මට ඌව අමතක වෙලයි තිබුණෙ.. පහුගිය දවස්වල තිබ්බ ප්‍රශ්න කන්දරාවත් එක්ක මට ශිහාන් ගැන හොයන්නවත් වෙලාවක් තිබබෙ නෑ..

"අවුලක් ඌට නම් වෙලා නෑ.. ඒත් ඌ අපේ කොල්ලො සෙට් එකෙන් කැපෙන්නයි යන්නේ.."

"ඒ කියන්නේ..?"

"ඇටකිච්චට ගහනවට මුලින්ම විරුද්ධ උනේ කවුද..? උඹට මතකද බන්ටි.. මේ රවීන් මල්ලි කියනව වගේ ශිහාන් අපිට ඉස්සෙල්ලම බකට් එක ඇද්දේ.. ඇටකිච්චට ගහනවට.. අපි ඒකමතිකව තීරණය කරා.. ඒත් ඌ ඒකට කැමති උනේ නෑ.. අඩුගානෙ නිරෝෂිට බනිනවටවත් ඌ කැමති උනේ නෑ.."

"උඹලා දැන් කියන්න හදන්නෙ අපි ඇටකිච්චට ගහපු හන්දා ශිහාන් අපෙන් කැපිලා කියලද..?"

"ඊට වැඩිය වෙනස් දෙයක් බන්ටි අයියා.."

"ඒ කියන්නේ..?"

"එදා ඇටකිච්චට ගහපු දවසෙ බන්ටි අයියගෙ අම්මටයි, සුරේන්ලගෙ අම්මටයි මැසේජ් එක ගියේ ශිහාන්ගෙන් කියලා අපිට සාධාරණ සැකයක් තියෙනවා.."

කොහෙද ඈතක ඉදලා ආපු නොසන්සුන් හැගීමක් තත්පරේට දෙකට මාව වෙලා ගත්තා.. ඒ නොසන්සුන් හැගීම කේන්තිය කියලා කියල දෙන්න මට කවුරුවත් ඕන උනේ නෑ..

"ඌ එහෙනම් ඒ වගේ ජරා වැඩක් කරා.. හොරිකඩයා.. ෂිහ්.. මං ඕකව කොයි තරම් විශ්වාස කරාද..? අපරාදෙ රවීන්.. අපිට තිබුණෙ ඌටත් හොදට දෙක තුනක් ඇනලා ඇටකිච්චගෙ ඇද ගාවින් ඇඩ්මිට් කරන්න.."

"අන්න හරි ලොකු පුතේ.. අටලෝ දහම ගැන ඌට තේරෙන්න නම් ඒ වගේ වැඩක්ම කරන්නෝන.. අපි කරපු වැඩේට කැමති නැත්නම් ශිහාන්ට පාඩුවෙ ඉන්න තිබුණා ගෙවල් වලට කියන්නැතුව.."

"චාමික.. මීට පස්සෙ අපි කරන කිසිම දෙයක් ගැන ශිහාන්ට මැසේජ් යවන්න බෑ තේරුණාද..? ඌ ඒ වගේ කැත වැඩක් කෙරුවෙ ඇයි කියලා ඉක්මනටම හොයා ගනිල්ලා.. ඊට පස්සෙ ඌට එන්න කියලා පණිවිඩයක් යවල උගේ කටින්ම ඇත්ත දැනගමු.. ඒ වගෙ බලු වැඩක් කරන්න ඌටත් හොද හේතුවක් ඇතිනේ.. නැත්නම් යාලුකම පැත්තකින් තියලා දෙන එක දෙමු නිල් වෙන්න.. 

"බලන් ගියාම ශිහාන්ට වැඩිය පයිතගරස් ලක්ෂ වාරයක් හොදයිනේ.."

මොනව උනත් කොල්ලො සෙට් එක බුද්ධිමත්.. අවුලක් ඈත තියාම එනකොටම හැමෝටම ඒක පේනවා.. ශිහාන්ගෙ කතන්දරේ උනත් එහෙමනේ.. හැබැයි ඉතිං ඌ මුල ඉදලම අපිට හරහටයි හිටියේ..

"දැන් බින්දුගෙ තත්වෙ කොහොමද..?"

"හුගක් වෙලාවට ඌ ලබන සතියෙ එයි.. උඹ දන්නවද බන්ටි.. නිරෝෂි තවත් පාරක් නාවලපිටි ගිහින්.."

සරිගමයගෙ කතාව මට අලුත් ආරංචියක් වුණා..

"නිරෝෂි කරන්න හදන්නෙ මොනවද කියලා මට නම් හිතාගන්න බෑ සුරේන්.." 

"ඒකි ඇටකිච්චව බලන්න හොස්පිට්ල් ගියා කියලා ආරංචියකුත් නෑ.. බලන් ගියාම කෙල්ලො මොන තරම් චපලද කියලා හිතෙනවා ලොකු පුතේ.."

"එහෙම කියන්නෙපා චාමික.. කෙල්ලො විතරක් නෙමෙයි කොල්ලොත් එහෙමයි.. දැන් ඔය ඇටකිච්චවම ගනිං.. ඌට කියලා කෙල්ලො කී දෙනෙක් ඉන්නවද..?"

"ඌට ඉන්න කෙල්ලො ගැන අපිට වැඩක් නෑ අමිල.. දැන් බලන් ගියහම හැම ප්‍රශ්නයක්ම කැරකියා ඇවිත් අන්තිමට නතර වෙලා තියෙන්නෙ අපේ බන්ටි ගාවට.. අපි දැන් අනිත් හැමදේම අමතක කරලා බන්ටිට උදව් කරන්නෝන.."

සුරේන් සෑහෙන වෙලා කල්පනා කරලා හොද කතාවක් කිව්වා.. ඇත්ත තමයි.. මේ සිද්ධ වෙච්ච මල ඉලව් හැම එකකින්ම බේරෙන්න නම් ලාවට හරි කොල්ලන්ගෙ උදව් බන්ටිට ඕන.. නැත්නම් තනියෙම හැමදේම කරගන්න ගියාම එපා වෙනවා..

"අමිල.. හැම වැඩක්ම පැත්තකින් තියලා මේ කෙල්ල ගැන හොයන්නෝන.."

"මොන කෙල්ලද රවීන්..?"

"බන්ටි අයියට කොන්ත්‍රාත් එක බාර දුන්නු කෙල්ල ගැන.. අපි ඒකි ගැන තොරතුරු බින්දුවක්වත් දන්නෑනේ.. නම මොකක්ද..? කොහෙද ඉන්නේ..? යාලු කාත්තෙක්කද..? ඔය වගේ ඒවා සෑහෙන්න වැදගත්.."

රවීන්ගෙ කතාවෙන් තමයි මටත් තේරුණේ ඒ කේලල ගැන මං මොනවත්ම දන්නෑ නේද කියලා.. ඒත් මං කිව්වෙ වෙනින් දෙයක්..

"නිරෝෂිටයි, ඇටකිච්චටයි සපෝර්ට් කරන්නෙ ඔය කෙල්ල කියලා කිව්වෙ උඹලනේ.. මං හිතුවා ඒකිගෙ උප්පැන්නෙ හිටන් උඹලා දන්නවා ඇති කියලා.. අනික බින්දුගෙ ආදරේට බකට් එක අදිනකොට මට ඒකිත් එක්ක  හැප්පෙන්න ඒකිගෙ තොරතුරු ඕන්නෑ බං.. ඒකි කවුරු උනත් මං බින්දු වෙනුවෙන් ගේමට බහිනවා.. ඒක එහෙමම උනා.. ඊට පස්සෙ වෙන දේවල් වලට ඒ විදියට මූණ දෙනවා.. වෙන කරන්න දෙයක් නෑනේ.."

"ඕනම දේකදි අපි උඹත්තෙක්ක ඉන්නවා බන්ටි.. උඹ කොයි තරම් හොද යාලුවෙක්ද කියලා කවුරුවත් පෝස්ටර් ගහන්න ඕන නෑ.. ඒක අපි දන්නවා.. අපේ බොක්කට ඒක දැනෙනවා.. උඹට වැරැද්දක් වෙන්න අපි කවදාවත් ඉඩ තියන්නෙ නෑ.."

කියන්න තියෙන ඔක්කොම දේවල් කියලා අමිල අන්තිමට සංවේදී කතාවක් කිව්වා.. ඒ කතාවෙ තිබ්බෙ මිත්‍රත්වයේ හැම ගුණ සුවදක්ම මගේ මුළු  හිත පුරාම පැතිරුණා.. 



                

No comments:

Post a Comment